مشخصات مهم پرنده کبک را بشناسیم

پرنده کبک به نام Alectoris chukar که از چندین زیرگونه مختلف به وجود آمده است و از آسیای میانه و اروپای شمالی به ایالات متحده مهاجرت کرده است.

کبک ها پرنده های زیبایی هستند که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، برای شناسایی جنس نر از ماده باید به سایز جثه آن ها دقت کرد، بطور کلی کبک های ماده نسبت به کبک های نر از جثه کوچکتری برخوردار بوده و تفاوت هایی در اندازه ی سر، سیخک پا و… دارند.

با ما همراه باشید تا با خصوصیات کامل کبک آشنا شوید و بتوانید بهترین پرنده را برای پرورش انتخاب نمایید و کسب و کاری جدید راه اندازی کنید.

مشخصات مهم پرنده کبک را بشناسیم


کبک از پرندگانی است که به آواز خوانی و زیبایی معروف است، این پرنده در کوه ها از سالیان دور به فراوانی یافت میشده است، ولی به علت شکار بی رویه تعداد این پرنده زیبا رو به کاهش میباشد.

زیستگاه طبیعی کبک


کبک را می توان در  مناطقی مانند کوه ها، صخره ها، کویر ها و دامنه ها یافت، کبک ها آشیانه خود را از خاشاک و ساقه های ساده در میان بوته زارها و صخره ها می سازند.

پراکندگی


تعداد 14 گونه مختلف از پرنده کبک تا به امروز شناسایی شده است، زیستگاه طبیعی پرنده کبک کوه های منطقه خاورمیانه و آسیا از شرق یونان و جنوب بلغارستان، آسیای صغیر تا منچوری چین گسترده شده است. این پرنده در آمریکای شمالی، نیوزیلند و هاوایی نیز از جمعیت خوبی برخوردار میباشد.

مشخصات ظاهری و ویژگی های کبک


وزن کبک بین 510 تا 680 گرم میباشد همچنین وزن متوسط در این پرنده 595 گرم گزارش شده است.

وزن کبک های نر 510 تا 800 گرم است و کمی با ماده ها که با وزن 450 تا 680 گرم هستند از لحاظ طول و وزن اختلاف دارند.

ترکیب و رنگ پرها در هر دو جنس نر و ماده یکسان است، رنگ پرنده کبک در ناحیه بالاتنه بدن قهوه ای مایل به خاکستری  میباشد و در قسمت شکم به رنگ زرد کمرنگ است.

خطی سیاه از ناحیه سر، چشم و گردن تا بالای سینه امتداد دارد  که سر و بالاتنه خاکستری کبک را از قسمت سفید رنگ گلو جدا میکند.

پهلوی پرنده کبک تا نوک پرها به رنگ های سیاه و شاه بلوطی متمایل به سفید میباشد، ( نوک، پلک ها و ساق پاهای کبک ) به رنگ صورتی و قرمز سیر هستند.

کبک هایی که به سن بلوغ نرسیده اند کوچکتر، و به رنگ خاکستری و قهوه ای هستند و به طور کلی طبق زیستگاه کبک ها رنگ آنها متغییر میباشد و در نواحی خشک و تر، رنگ کبک ها بیشتر متمایل به سفید و خاکستری است.

فصل تولید مثل


کبک ها بسته به شرایط محیطی یک مرتبه در سال تولید مثل میکنند، تولید مثل از فردودین آغاز شده و ممکن است تا اواخر تیر و اوایل مرداد نیز در مناطق سردسیر ادامه یابد.

کبک ها تک همسر هستند و تمایل به ماده را با سر کج کردن و بازکردن بالها نشان میدهند، در اواخر اسفند اقدام به جفت گیری کرده و از ماده ها در برابر نرهای دیگر محافظت میکنند، همچنین در زمان کمبود غذا و خشکسالی، تولید مثل ممکن است به چند پرنده محدود شود.

تعداد تخم کبک به طور متوسط


معمولا تعداد تخم های کبک برای جوجه درآوری از 7 تا 21 عدد میباشد، طول دوره ای که این پرنده روی تخم ها میخوابد اغلب 24 روز است و ماده این وظیفه را به عهده میگیرد.

زمان بیرون آمدن جوجه ها از تخم از اواسط اردیبهشت تا اواسط مرداد میباشد، جوجه ها بعد از بیرون آمدن از تخم، میتوانند پس از چند هفته پرواز کنند و بعد از گذشت 12 هفته به حد بلوغ میرسند.

مادر و گاهی پدر؛ در دوره پرورش از جوجه ها مراقبت میکند، نرها اغلب تا زمان پرورش جوجه ها همراه با خانواده زندگی میکنند، ولی برخی از کبک ها پس از تخمگذاری ماده، خانواده را ترک میکنند و به نرهای دیگر ملحق میشوند.

رفتار سنجی پرنده


در هنگام صبح و بعدازظهر کبک ها، روی زمین مشغول چرا میشوند، این پرنده ها مهاجرت نمیکنند و فقط در ارتفاع ها، جابه جایی فصلی دارند.

کبک ها در هنگام خطر پرواز میکنند، پرواز کبک ها در مسافت های کوتاه و سراشیبی میباشد.

کبک ها به دوییدن بیشتر از پرواز کردن تمایل دارند و شب هنگام داخل صخره ها و یا زیر بوته ها به سر میبرند، نرها از خانواده و قلمرو خود دفاع میکنند.

ارتباط و قوه ادراک


کبک در موقعیت های مختلف، از صداهای گوناگونی استفاده میکند که به سه دسته تقسیم میشوند:

  1. هشداری
  2. جنسی
  3. جنگی

صدای کبک بیشتر آوایی شبیه chuck chuck میباشد و به ندرت از آنها آوای chuckar chuckar به گوش میرسد.

غذای طبیعی کبک


پرنده کبک از علف هایی مانند برگ و میوه بوته ها، جانورانی از دسته حشرات، غذای گیاهی نظیر دانه ها، حبوبات و میوه ها بر اساس تغییر فصل، غذای خود را تامین میکند.

مناسبترین تغذیه برای کبک ترکیبی از مکمل های معدنی، دانه ها به همراه ویتامین های مختلف و همچنین نمک و کلسیم میباشد؛ دان مخصوص پرنده کبک را میتوان از بازار تهیه کرد، به این نکته توجه داشته باشید که دان با کیفیت خریداری نمایید.

اصول پرورش در خانه و سالن را آسان بیاموزید


جوجه هایی که از تخم خارج شده اند در اصطلاح جوجه ( یک روزه ) معمولا 13 تا 14 گرم وزن دارند که جهت تولید مولد و یا گله گوشتی پرورش می یابند.

اگر منظور از پرورش، کبک گوشتی باشد معمولا این پرنده را تا 20 هفتگی نگهداری میکنند تا به وزن استاندارد برسد و در نهایت وارد بازار میشود. ولی چنانچه هدف از پرورش، کبک تخمگذار باشد می بایست بعد از 20 هفته، گله پرنده را به مدت 8 هفته وارد دوره تاریکی ( خاموشی یا استراحت ) کرده و پس از آن با تغذیه مخصوص دوره تخمگذاری را آغاز میکنند.

گروه صنعتی قفس بلدرچین ارائه دهنده انواع دان طیور مناسب جهت پرورش و سود دهی آماده پذیرش سفارشات شما کارآفرینان عزیز می باشد.

مشاوره کاملا رایگان قبل از خرید : 05144335009 / 09120212469

روش های پرورش


پرورش پرنده کبک به روش بستر

این روش، سرمایه کمتری نسبت به روش پرورش با سیستم قفس لازم دارد ولی در نهایت سوددهی کمتری عاید تولیدکننده میشود چرا که در روش بستر با ریخت و پاش دان، شکسته شدن تخم ها و مسائل دیگر، میزان جوجه کشی و تولید کاهش می یابد در نتیجه بازده اقتصادی کمتری دارد.

پرورش پرنده کبک به روش استفاده از سیستم قفس

در این روش، با سرمایه ثابت در ابتدای شروع پرورش تمامی موارد و اصول نگهداری از پرنده کبک در نظر گرفته میشود، مانند نسبت نرها به ماده، میزان خوراک مصرفی، جلوگیری و کنترل بیماری های طیور راحت و آسان انجام میگیرد و راندمان تولید بالا و سودهی چندین برابری نسبت به روش بستر دارد.

گروه صنعتی قفس بلدرچین تولید کنننده تجهیزات پرورش پرندگان با ارائه قفس های تمام صنعتی و استاندارد با مناسبترین قیمت در خدمت شما عزیزان میباشد.

قیمت گوسفند زنده در تهران + نرخ خرید دام زنده امروز 98

قیمت گوسفند زنده در تهران + نرخ خرید دام زنده امروز 98

فروشگاه های  فروش گوسفند زنده و فروش دام زنده به منظور ارائه گوسفند زنده و دام زنده در شهر تهران تاسیس گردیده است دامداران پاک، جز مجموعه‌های است که خدمات دامی را با قیمت گوسفند زنده روز در بازار تهران ارائه میکند و ا توجه به مشکلات فراوانی که در مسیر تهیه دام زنده در تهران وجود دارد سعی ما بر این است که بتوانیم با استفاده از فضای مجازی خصوصا وب سایت بهترین خدماتمان را به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم .

خدمات مخصوص دامداران پاک:

  • خرید و فروش گوسفند زنده در تهران به نرخ دام زنده روز
  • ارائه گوسفند زنده سالم و بهداشتی
  • ارسال رایگان در محل به همراه قصاب
  • ارسال گوسفند زنده به تمام نقاط تهران به قیمت گوسفند زنده روز 98
  • پرداخت وجه در محل پس از تحویل دام زنده
  • دارای مجوز دامپزشکی
  • ارائه دام زنده با سرعت بالا
  • ارسال گوسفند و دام زنده برای تمامی مراسم ها
  • نگهداری از دام زنده و گوسفند زنده در شرایط کامل بهداشتی
  • برنامه ریزی دقیق برای تغذیه اصولی گوسفند زنده
  • ارائه تخفیف‌های مختلف برای مناسبت های مذهبی

باتوجه به خدماتی که گفته شد شما میتوانید مطمئن باشید که گوسفند ارائه شده به شما از لحاظ سلامت و کیفیت در رده بالایی قرار دارد و گوشت حاصل از گوسفندی که از ما خریداری میکنید بسیار مرغوب خواهد بود. از طرفی مجموعه دامداران پاک سعی دارد تا با ارائه قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز ، هزینه مناسبی را برای خرید گوسفند زنده به شما ارائه بدهد.

نرخ خرید گوسفند زنده:

خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به عوامل مختلفی بستگی دارد، که یکی از آن ها نژاد گوسفندان است. همانطور که میدانیم تمامی حیوانات دارای نژاد های متفاوت هستند و در هر جایی از دنیا شما می توانید نژادهای مختلف حیوانات را ببینید. گوسفندان هم همانند این حیوانات از نژادهای مختلفی برخوردار هستند که هر یک از این نژادها خصوصیت های ظاهری رفتاری و بدنی خاصی را دارند. یکی از این نژادها کردی در مناطق کوهستانی به زندگی خود ادامه می دهند که ظاهرشان مطابق با محیط زیست آنها می باشد برای مثال: می‌توان گفت دارای دست و پای قوی که می توانند از کوه های با شیب تند به راحتی بالا بروند برخی از این نوع پستاندار در مناطق بیابانی که از نظر آب و هوایی زندگی می کنند ، که از ویژگیهای مطابق محیط زیست خود می باشند از خصوصیت های بارز این نوع گوسفندان در چنین مناطقی که از نظر آب و هوایی کاملاً گرم است می‌توانند با نبود تغذیه کافی و حتی آب بیشترین تحمل را داشته باشند که در نوع خود می‌توانند یکی از بهترین نژادهای این دسته از پستانداران باشند. یکی دیگر از خصوصیت‌های گوسفندان کردی که در مناطق کوهستانی غرب کشور ایران در حال پرورش هستند این است که می توانند تا دمای ۴۰ درجه بالای صفر به زندگی و حیات خود ادامه دهند و همچنین می توانند در سردی های هوا تا ۳۰ درجه زیر صفر به راحتی تحمل کنند. و طبیعتا قیمت آن نسبت به قیمت گوسفندان دیگر بالاتر است.

به همین ترتیب هرچه شرایط پرورش دام زنده و گوسفند سخت تر باشد و میزان گوشت و شیری که ارائه میدهد بیشتر باشد قیمت دام زنده  بالاتر میرود

یکی دیگر از عوامل خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به مرکز پرورش و وزن و سلامت گوسفند برمیگردد که همان ابتدا درباره وضعیت خوب و کیفیت بالای دام‌های زنده مجموعه دام زنده توضیح داده شد و شما با خیال راحت میتوانید خرید گوسفند زنده خود را از مجموعه ما انجام دهید و برای اطلاع از قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز به سایت ما به آدرس damdaranpak.com مراجعه کنید.

 

غذا با بلدرچین

معرفی و آموزش نحوه تهیه غذا با گوشت بلدرچین

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تهیه سه مدل غذا با گوشت بلدرچین آشنا کنیم. قطعا غذاهای متنوعی را با گوشت بلدرچین میتوان تهیه کرد.

بلدرچین یکی از غذاهای بسیار لذیذ است. بلدرچین، یک حیوان حلال گوشت میباشد که به علت داشتن مواد مغذی زیاد مورد استفاده مردم خصوصا ایرانیان قرار گرفته است، لذا امروزه تهیه غذا با گوشت بلدرچین بسیار رایج شده است.

گوشت بلدرچین فواید زیادی دارد، از جمله اینکه سرشار از مواد مغذی و پروتئین است همچنین چربی بسیار کمی دارد. برای بسیاری از بیماری ها نظیر؛ بیخوابی و مشکلات اعصاب و … نیز مفید است.

با ما همراه باشید تا با تهیه غذا با گوشت بلدرچین آشنا شویم.

بلدرچین در دلمه برگ مو

طبخ این غذا یک تجربه بسیار خوشمزه است. پیچیدن بلدرچین در برگ مو باعث میشود طعم و بوی برگ مو و بلدرچین ترکیب شوند و یک غذای عالی برای شما باشند.

برای تهیه این غذای خوشمزه به چهار چیز نیاز دارید :

1) اول بلدرچین پاک شده دو عدد

2) کره دو قاشق

3) برگ مو

4) نمک و فلفل هم به مقدار کافی

برای شروع کافی است که نمک و فلفل را روی بلدرچین بپاشید، کمی کره هم به اطراف و داخل شکم آن بمالید سپس آنها را در داخل برگ مو بگذارید و با نخ ببندید. سپس دور آن و درزهای آن را با ورقه های آلومینیوم بپوشانید.

قطعا یک تجربه بسیار عالی برای شما خواهد بود. بلدرچین در برگ مو، یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که میتوانید اقدام به تهیه آن کرده و از آن لذت ببرید.

تهیه غذا با گوشت بلدرچین به کمک کشمش و بادام

در این بخش میخواهیم تهیه غذا با گوشت بلدرچین به کمک کشمش و بادام را به شما آموزش دهیم. بلدرچین با کشمش و بادام طعم بسیار خاص و منحصر به فردی به غذا میدهد. برای شروع کافی است موارد زیر را فراهم کنید:

1) بلدرچین پاک شده چهار عدد

2) کشمش بی دانه و خیس خورده به میزان چهار قاشق

3) بادام خیس خورده دو قاشق

4) سرکه انگور دو یا سه قاشق

5) شکر به میزان یک قاشق چای خوری

6) آرد، کره، فلفل و نمک به میزان کافی

برای شروع تهیه غذا با گوشت بلدرچین، ابتدا اندکی نمک و فلفل به بلدرچین بزنید و سپس آن را با نخ مثلا نخ پرک ببندید و در آرد بغلطانید سپس بلدرچین را در دو یا سه قاشق کره قشنگ سرخ کنید.

سرکه و شکر و چند قاشق آب را مخلوط کرده و هم بزنید. بعد از سرخ شدن بلدرچین، شعله آن را کم کرده و مخلوط سرکه و شکر را روی آن بریزید و درب آن را ببندید.

در آخر کشمش و بادام را اضافه کرده و بگذارید حدود 10 دقیقه دیگر نیز روی حرارت باشد.

الان غذای شما آماده است. این غذا یکی از خوشمزه ترین گزینه ها میباشد که اگر یکبار امتحان کنید، قطعا طرفدار همیشگی این غذا خواهید بود.

برای تهیه غذا با گوشت بلدرچین گزینه های زیادی پیش روی شما قرار دارد، آنقدر متنوع است که مجال اشاره به همه آنها نیست اما باید بدانید که گوشت بلدرچین، یکی از خوشمزه ترین گوشت ها میباشد که با هر ترکیبی خوشمزه تر و عالی تر میشود.

با ما همراه باشید تا شما را با یکی دیگر از غذاها آشنا کنیم که با استفاده از گوشت بلدرچین تهیه میشود.

در این بخش میخواهیم به تهیه غذا با گوشت بلدرچین و خوراک بلدرچین بپردازیم. تهیه خوراک بلدرچین بسیار ساده است و دستور عمل ساده ای دارد. همچنین این غذا یک پیشنهاد عالی برای مهمانی ها و مجالس شما است.

برای شروع کار به مواد زیر نیاز داریم :

1) بلدرچین به میزان 1200 گرم

2) پیاز خلال شده به میزان سه عدد

3) فلفل نمک و کرفس خرد شده به مقدار کافی

4) روغن زیتون نصف فنجان

5) زعفران به مقدار کافی

6) آب لیموترش به مقدار کافی

ابتدا بلدرچین را با یکی دو عدد پیاز، یکی دو عدد برگ کرفس و مقداری جعفری و آب در ظرف قرار دهید تا بخار پز شود. در قدم بعدی روغن زیتون را با فلفل و کره آب شده و اندکی آبلیمو مخلوط کرده و بلدرچین را در آن بخوابانید. بعد از گذشت چند ساعت، بلدرچین ها را به سیخ کشیده و کباب کنید.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که زمان پخت بلدرچین کمی طولانی است و لازم است کمی بیشتر پخته شود در طول پختن هم مدام به آن سس کره و آبلیمو بمالید.

در این مقاله شما را با تهیه غذا با گوشت بلدرچین آشنا کردیم امیدواریم که از دستور عمل های فوق لذت برده باشید. تهیه غذا با گوشت بلدرچین بسیار لذیذ بوده و به علت طعم خاص آن، امکان ترکیب با بسیاری از ادویه ها و سبزیجات را دارد.


آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

در این مقاله سعی خواهیم کرد نگاهی گذرا به دلایل سرماخوردگی بلدرچین داشته باشیم و راه هایی برای مقابله با این بیماری نیز ارائه دهیم. چرا که سرما خوردگی بلدرچین، نه تنها باعث کاهش تخم گذاری این حیوان میشود، بلکه از لحاظ سلامتی و ایمنی نیز برای محیط پرورش و همچنین سایر بلدرچین ها خطرناک است.

با ما همراه باشید.

بلدرچین از جمله پرندگان حلال گوشتی است که فواید زیادی برای ما دارد و به علت داشتن همین فواید زیاد، روز به روز شاهد مصرف بیشتر گوشت بلدرچین در میان انسان ها هستیم، مسئله مهمی که همیشه در پرورش بلدرچین مطرح میشود، سلامت این پرنده است.


بلدرچین در هوای سرد

مسائل ایمنی در پرورش بلدرچین

قبل از بررسی سرماخوردگی بلدرچین و دلایل آن، لازم است یک سری مسائل ایمنی مهم را به شما دوستان و کاربران عزیز یادآوری کنیم. چرا که با رعایت این مسائل میتوانید از بیمار شدن بلدرچین جلوگیری کنید.

در مسئله پرورش بلدرچین، اولین موردی که همواره مطرح میشود، محیط پرورش است. محیط پرورش بلدرچین باید همواره مورد بررسی قرار گیرد و تمیز شود. ضدعفونی و نظافت محیط پرورش، قدم اول در تضمین سلامت بلدرچین میباشد.

بلدرچین هایی که در محیط باز پرورش می یابند، همواره در معرض تماس با اجسام آلوده نیز هستند. لذا پیشنهاد ما، پرورش بلدرچین در یک محیط بسته است.

همچنین حتما باید تلاش کنید آب و مواد غذایی بلدرچین را مرتبا کنترل کنید، بسیار مهم است که آب سالم و غذای سالم به بلدرچین برسد. در ادامه بیشتر به مسائل ایمنی اشاره خواهیم کرد.


بلدرچین بیمار

عوامل تاثیرگذار در سرماخوردگی بلدرچین

یکی از بیماری های که ممکن است بلدرچین با آن مواجه شود، سرماخوردگی میباشد. سرماخوردگی بلدرچین دلایل مختلفی دارد… بلدرچین مانند انسان دچار بیماری های مختلفی میشود که یکی از آنها سرماخوردگی میباشد.

سرماخوردگی، علائم مشخص و واضحی دارد و اگر به آن توجه نشود، نه تنها موجب مرگ بلدرچین میشود، بلکه سایر بلدرچین ها را هم آلوده میکند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که برای تشخیص بیماری سرماخوردگی بلدرچین لازم است با این حیوانات آشنا بوده و کمی مهارت در این زمینه داشته باشید.

یکی از دلایل سرما خوردگی بلدرچین جریان تند هوا میباشد، جریان تند هوا چه در زمستان و چه در تابستان، باعث سرماخوردگی میشود. این مشکل در محیط های باز بیشتر به چشم میخورد. در محیط های بسته نیز باید به دمای محیط توجه داشت و تلاش کرد که دما ناگهان تغییر نکند.

در زمستان، هنگام ورود به محیط پرورش بلدرچین، جریان هوای سرد وارد محیط میشود که ممکن است منجر به سرماخوردگی بلدرچین شود. فراموش نکنید که بلدرچین، حساس است و هر گونه تغییرات ناگهانی مضر خواهد بود.


پرورش بلدرچین در محیط باز

چگونه از بروزسرماخوردگی بلدرچین پیشگیری کنیم؟

یک نکته اساسی را فراموش نکنید; اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شود، کمتر پیش می آید که دوباره خوب شود. پس پیشگیری بهتر از درمان است.

پروسه درمان سرماخوردگی، واقعا طولانی است و زحمت زیادی برای شما خواهد داشت بنابراین مهم ترین و اساسی ترین راه پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت است.

بسیار مهم است که محیط پرورش بلدرچین را همواره ارزیابی و ضدعفونی کنید تا شاهد این بیماری در میان بلدرچین ها نباشید. اما، بنا به هر دلیلی، اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شد، رعایت موارد زیر در فرآیند بهبود سرماخوردگی کمک شایانی خواهد کرد :

1) اولین قدم، جداسازی بلدرچین سرما خورده است. بلدرچین سرما خورده، تهدیدی جدی برای کسب و کار شماست چرا که سرماخوردگی بلدرچین مسری است و ممکن است سایر بلدرچین ها را هم در خطر سرماخوردگی قرار دهد.

2) بلدرچین سرماخورده را در مکانی آرام، بی سر و صدا، گرم و راحت نگه دارید. حتما به آب آشامیدنی و غذای او هم توجه کنید.

3) فضای بلدرچین سرما خورده را کمی مرطوب نگه دارید.

4) حتما با یک دامپزشک مشورت کرده و آنتی بیوتیک تهیه کنید و به خورد بلدرچین دهید.

5) ظرف آب بلدرچین را تمیز نگه دارید و حتی میتوانید به اندازه نصف قرص جوشان مولتی ویتامین و کلسیم به آب آشامیدنی بلدرچین اضافه کنید.

6) تلاش کنید با بلدرچین با ملایمت رفتار کنید، مخصوصا زمانی که میخواهید دارو یا … به خورد بلدرچین بدهید.

رعایت موارد ذکر شده باعث بهبود سریع تر سرماخوردگی بلدرچین میشود، همچنین هنگامی که علائم سرماخوردگی بلدرچین مشاهده شد، بعد از جداسازی آن از سایر بلدرچین ها میتوانید با دامپزشک مشورت کنید و راه های دیگر را هم برای بهبود سریع بلدرچین، با مشورت دامپزشک، امتحان کنید.

در آخر فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است، برای همین همواره باید به بلدرچین ها توجه داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریع اقدام کنید.

اقدام سریع شما، راه را برای درمان سریع تر هموار میکند.

آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

در این مقاله سعی خواهیم کرد نگاهی گذرا به دلایل سرماخوردگی بلدرچین داشته باشیم و راه هایی برای مقابله با این بیماری نیز ارائه دهیم. چرا که سرما خوردگی بلدرچین، نه تنها باعث کاهش تخم گذاری این حیوان میشود، بلکه از لحاظ سلامتی و ایمنی نیز برای محیط پرورش و همچنین سایر بلدرچین ها خطرناک است.

با ما همراه باشید.

بلدرچین از جمله پرندگان حلال گوشتی است که فواید زیادی برای ما دارد و به علت داشتن همین فواید زیاد، روز به روز شاهد مصرف بیشتر گوشت بلدرچین در میان انسان ها هستیم، مسئله مهمی که همیشه در پرورش بلدرچین مطرح میشود، سلامت این پرنده است.


بلدرچین در هوای سرد

مسائل ایمنی در پرورش بلدرچین

قبل از بررسی سرماخوردگی بلدرچین و دلایل آن، لازم است یک سری مسائل ایمنی مهم را به شما دوستان و کاربران عزیز یادآوری کنیم. چرا که با رعایت این مسائل میتوانید از بیمار شدن بلدرچین جلوگیری کنید.

در مسئله پرورش بلدرچین، اولین موردی که همواره مطرح میشود، محیط پرورش است. محیط پرورش بلدرچین باید همواره مورد بررسی قرار گیرد و تمیز شود. ضدعفونی و نظافت محیط پرورش، قدم اول در تضمین سلامت بلدرچین میباشد.

بلدرچین هایی که در محیط باز پرورش می یابند، همواره در معرض تماس با اجسام آلوده نیز هستند. لذا پیشنهاد ما، پرورش بلدرچین در یک محیط بسته است.

همچنین حتما باید تلاش کنید آب و مواد غذایی بلدرچین را مرتبا کنترل کنید، بسیار مهم است که آب سالم و غذای سالم به بلدرچین برسد. در ادامه بیشتر به مسائل ایمنی اشاره خواهیم کرد.


بلدرچین بیمار

عوامل تاثیرگذار در سرماخوردگی بلدرچین

یکی از بیماری های که ممکن است بلدرچین با آن مواجه شود، سرماخوردگی میباشد. سرماخوردگی بلدرچین دلایل مختلفی دارد… بلدرچین مانند انسان دچار بیماری های مختلفی میشود که یکی از آنها سرماخوردگی میباشد.

سرماخوردگی، علائم مشخص و واضحی دارد و اگر به آن توجه نشود، نه تنها موجب مرگ بلدرچین میشود، بلکه سایر بلدرچین ها را هم آلوده میکند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که برای تشخیص بیماری سرماخوردگی بلدرچین لازم است با این حیوانات آشنا بوده و کمی مهارت در این زمینه داشته باشید.

یکی از دلایل سرما خوردگی بلدرچین جریان تند هوا میباشد، جریان تند هوا چه در زمستان و چه در تابستان، باعث سرماخوردگی میشود. این مشکل در محیط های باز بیشتر به چشم میخورد. در محیط های بسته نیز باید به دمای محیط توجه داشت و تلاش کرد که دما ناگهان تغییر نکند.

در زمستان، هنگام ورود به محیط پرورش بلدرچین، جریان هوای سرد وارد محیط میشود که ممکن است منجر به سرماخوردگی بلدرچین شود. فراموش نکنید که بلدرچین، حساس است و هر گونه تغییرات ناگهانی مضر خواهد بود.


پرورش بلدرچین در محیط باز

چگونه از بروزسرماخوردگی بلدرچین پیشگیری کنیم؟

یک نکته اساسی را فراموش نکنید; اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شود، کمتر پیش می آید که دوباره خوب شود. پس پیشگیری بهتر از درمان است.

پروسه درمان سرماخوردگی، واقعا طولانی است و زحمت زیادی برای شما خواهد داشت بنابراین مهم ترین و اساسی ترین راه پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت است.

بسیار مهم است که محیط پرورش بلدرچین را همواره ارزیابی و ضدعفونی کنید تا شاهد این بیماری در میان بلدرچین ها نباشید. اما، بنا به هر دلیلی، اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شد، رعایت موارد زیر در فرآیند بهبود سرماخوردگی کمک شایانی خواهد کرد :

1) اولین قدم، جداسازی بلدرچین سرما خورده است. بلدرچین سرما خورده، تهدیدی جدی برای کسب و کار شماست چرا که سرماخوردگی بلدرچین مسری است و ممکن است سایر بلدرچین ها را هم در خطر سرماخوردگی قرار دهد.

2) بلدرچین سرماخورده را در مکانی آرام، بی سر و صدا، گرم و راحت نگه دارید. حتما به آب آشامیدنی و غذای او هم توجه کنید.

3) فضای بلدرچین سرما خورده را کمی مرطوب نگه دارید.

4) حتما با یک دامپزشک مشورت کرده و آنتی بیوتیک تهیه کنید و به خورد بلدرچین دهید.

5) ظرف آب بلدرچین را تمیز نگه دارید و حتی میتوانید به اندازه نصف قرص جوشان مولتی ویتامین و کلسیم به آب آشامیدنی بلدرچین اضافه کنید.

6) تلاش کنید با بلدرچین با ملایمت رفتار کنید، مخصوصا زمانی که میخواهید دارو یا … به خورد بلدرچین بدهید.

رعایت موارد ذکر شده باعث بهبود سریع تر سرماخوردگی بلدرچین میشود، همچنین هنگامی که علائم سرماخوردگی بلدرچین مشاهده شد، بعد از جداسازی آن از سایر بلدرچین ها میتوانید با دامپزشک مشورت کنید و راه های دیگر را هم برای بهبود سریع بلدرچین، با مشورت دامپزشک، امتحان کنید.

در آخر فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است، برای همین همواره باید به بلدرچین ها توجه داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریع اقدام کنید.

اقدام سریع شما، راه را برای درمان سریع تر هموار میکند.