آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

آشنایی با سرماخوردگی بلدرچین

در این مقاله سعی خواهیم کرد نگاهی گذرا به دلایل سرماخوردگی بلدرچین داشته باشیم و راه هایی برای مقابله با این بیماری نیز ارائه دهیم. چرا که سرما خوردگی بلدرچین، نه تنها باعث کاهش تخم گذاری این حیوان میشود، بلکه از لحاظ سلامتی و ایمنی نیز برای محیط پرورش و همچنین سایر بلدرچین ها خطرناک است.

با ما همراه باشید.

بلدرچین از جمله پرندگان حلال گوشتی است که فواید زیادی برای ما دارد و به علت داشتن همین فواید زیاد، روز به روز شاهد مصرف بیشتر گوشت بلدرچین در میان انسان ها هستیم، مسئله مهمی که همیشه در پرورش بلدرچین مطرح میشود، سلامت این پرنده است.


بلدرچین در هوای سرد

مسائل ایمنی در پرورش بلدرچین

قبل از بررسی سرماخوردگی بلدرچین و دلایل آن، لازم است یک سری مسائل ایمنی مهم را به شما دوستان و کاربران عزیز یادآوری کنیم. چرا که با رعایت این مسائل میتوانید از بیمار شدن بلدرچین جلوگیری کنید.

در مسئله پرورش بلدرچین، اولین موردی که همواره مطرح میشود، محیط پرورش است. محیط پرورش بلدرچین باید همواره مورد بررسی قرار گیرد و تمیز شود. ضدعفونی و نظافت محیط پرورش، قدم اول در تضمین سلامت بلدرچین میباشد.

بلدرچین هایی که در محیط باز پرورش می یابند، همواره در معرض تماس با اجسام آلوده نیز هستند. لذا پیشنهاد ما، پرورش بلدرچین در یک محیط بسته است.

همچنین حتما باید تلاش کنید آب و مواد غذایی بلدرچین را مرتبا کنترل کنید، بسیار مهم است که آب سالم و غذای سالم به بلدرچین برسد. در ادامه بیشتر به مسائل ایمنی اشاره خواهیم کرد.


بلدرچین بیمار

عوامل تاثیرگذار در سرماخوردگی بلدرچین

یکی از بیماری های که ممکن است بلدرچین با آن مواجه شود، سرماخوردگی میباشد. سرماخوردگی بلدرچین دلایل مختلفی دارد… بلدرچین مانند انسان دچار بیماری های مختلفی میشود که یکی از آنها سرماخوردگی میباشد.

سرماخوردگی، علائم مشخص و واضحی دارد و اگر به آن توجه نشود، نه تنها موجب مرگ بلدرچین میشود، بلکه سایر بلدرچین ها را هم آلوده میکند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که برای تشخیص بیماری سرماخوردگی بلدرچین لازم است با این حیوانات آشنا بوده و کمی مهارت در این زمینه داشته باشید.

یکی از دلایل سرما خوردگی بلدرچین جریان تند هوا میباشد، جریان تند هوا چه در زمستان و چه در تابستان، باعث سرماخوردگی میشود. این مشکل در محیط های باز بیشتر به چشم میخورد. در محیط های بسته نیز باید به دمای محیط توجه داشت و تلاش کرد که دما ناگهان تغییر نکند.

در زمستان، هنگام ورود به محیط پرورش بلدرچین، جریان هوای سرد وارد محیط میشود که ممکن است منجر به سرماخوردگی بلدرچین شود. فراموش نکنید که بلدرچین، حساس است و هر گونه تغییرات ناگهانی مضر خواهد بود.


پرورش بلدرچین در محیط باز

چگونه از بروزسرماخوردگی بلدرچین پیشگیری کنیم؟

یک نکته اساسی را فراموش نکنید; اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شود، کمتر پیش می آید که دوباره خوب شود. پس پیشگیری بهتر از درمان است.

پروسه درمان سرماخوردگی، واقعا طولانی است و زحمت زیادی برای شما خواهد داشت بنابراین مهم ترین و اساسی ترین راه پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت است.

بسیار مهم است که محیط پرورش بلدرچین را همواره ارزیابی و ضدعفونی کنید تا شاهد این بیماری در میان بلدرچین ها نباشید. اما، بنا به هر دلیلی، اگر بلدرچین دچار سرماخوردگی شد، رعایت موارد زیر در فرآیند بهبود سرماخوردگی کمک شایانی خواهد کرد :

1) اولین قدم، جداسازی بلدرچین سرما خورده است. بلدرچین سرما خورده، تهدیدی جدی برای کسب و کار شماست چرا که سرماخوردگی بلدرچین مسری است و ممکن است سایر بلدرچین ها را هم در خطر سرماخوردگی قرار دهد.

2) بلدرچین سرماخورده را در مکانی آرام، بی سر و صدا، گرم و راحت نگه دارید. حتما به آب آشامیدنی و غذای او هم توجه کنید.

3) فضای بلدرچین سرما خورده را کمی مرطوب نگه دارید.

4) حتما با یک دامپزشک مشورت کرده و آنتی بیوتیک تهیه کنید و به خورد بلدرچین دهید.

5) ظرف آب بلدرچین را تمیز نگه دارید و حتی میتوانید به اندازه نصف قرص جوشان مولتی ویتامین و کلسیم به آب آشامیدنی بلدرچین اضافه کنید.

6) تلاش کنید با بلدرچین با ملایمت رفتار کنید، مخصوصا زمانی که میخواهید دارو یا … به خورد بلدرچین بدهید.

رعایت موارد ذکر شده باعث بهبود سریع تر سرماخوردگی بلدرچین میشود، همچنین هنگامی که علائم سرماخوردگی بلدرچین مشاهده شد، بعد از جداسازی آن از سایر بلدرچین ها میتوانید با دامپزشک مشورت کنید و راه های دیگر را هم برای بهبود سریع بلدرچین، با مشورت دامپزشک، امتحان کنید.

در آخر فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است، برای همین همواره باید به بلدرچین ها توجه داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریع اقدام کنید.

اقدام سریع شما، راه را برای درمان سریع تر هموار میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد